Mgr. Michal Vrajík

  • Úvod
  • Novinky
  • Právní služby
    • Pracovní právo pro zaměstnavatele
    • Pracovní právo pro zaměstnance
    • Pracovní právo pro odborové organizace
    • Pracovní právo - školení a semináře
    • Právo obchodních korporací
  • Akce
  • Publikace
    • ANAG
    • Wolters Kluwer
    • Knihy
    • Ostatní publikace
  • CZ
  • EN

Zpět na přehled

ANAG

Kratší pracovní doba pohledem zákoníku práce
Kratší pracovní doba umožňuje zaměstnávat i osoby, které nemohou pracovat na plný úvazek, a bývá žádaná jako flexibilní forma zaměstnávání. V článku uveřejněném v časopise Mzdová účetní se zabýváme všemi aspekty tzv. zkrácených úvazků.
28. únor 2023Zobrazit

Přehled rozhodovací praxe
Lednové dvojčíslo Praktické personalistiky přináší pravidelný Přehled rozhodovací praxe. Jako tradičně zde JUDr. Radim Marada a Mgr. Karolina Konečná z naší kanceláře shrnují aktuální rozhodovací praxi českých nejvyšších soudů, Ústavního soudu a Soudního dvora Evropské unie.
31. leden 2023Zobrazit

Z aktuální judikatury
Na závěr roku jsme v časopise Mzdová účetní komentovali dva judikáty Nejvyššího soudu ČR.
31. prosinec 2022Zobrazit

Výhody a rizika home office

31. říjen 2021

Práce z domova nebývala ještě v nedávných dobách příliš obvyklá a zaměstnavatelé ji nabízeli jen občas jako zajímavý benefit. Ovšem epidemie COVID-19 přinesla velkou změnu a práce z domova začala být doporučována jako způsob boje proti koronavirové infekci. V současnosti se home office stal standardem u všech prací, které je možné vykonávat z domova. Je však tento režim práce i dostatečně právně ošetřen?

Bohužel zákoník práce tuto problematiku poněkud opomíjí, proto se autoři v článku zaměřují na hlavní výhody a nevýhody home office. Nejedná se o komplexní právní výklad, ale o rozbor několika hlavních bodů, který bude pro zaměstnavatele jistě užitečný.

V úvodu si nejprve vysvětlíme podstatu režimu práce z domova, následně přejdeme k výhodám home office pro zaměstnavatele i zaměstnance a poté se budeme věnovat rizikům, které práce z domova může přinášet zaměstnavateli i zaměstnanci. Pro zaměstnavatele je důležité si uvědomit, že práci z domova nelze nařídit a také že k jejímu zavedení nestačí poslat zaměstnance domů k jeho počítači. Zaměstnavatel musí mít v pořádku všechny dokumenty a home office musí mít řádně, transparentně a průkazně ošetřen. Autoři článku přináší několik rad, jak postupovat a na co při zavádění home office nezapomenout.

Informace:

  • Název: Výhody a rizika home office
  • Časopis: Praktická personalistika
  • Číslo: 9-10/2021
  • Strany: 36-42
  • Odkaz ke stažení: zde

Mgr. Michal Vrajík, advokát 
Spálená 97/29
110 00 Praha 1
Česká republika

michal.vrajik@akvrajik.cz
+420 605 068 258
IČO: 024 84 005
ev. č. ČAK 15480

Zobrazit na mapě

  • Úvod
  • Novinky
  • Právní služby
  • Akce
  • Publikace

Copyright 2023 Mgr. Michal Vrajík - všechna práva vyhrazenaVyrobil: HEADBOX

Napište mi

Chcete se na něco zeptat, nebo si potřebujete jen sjednat schůzku? Napište mi pomocí tohoto kontaktního formuláře a já se Vám ozvu nejpozději do 48 hodin.

Odeslat zprávu