Mgr. Michal Vrajík

  • Úvod
  • Novinky
  • Právní služby
    • Pracovní právo pro zaměstnavatele
    • Pracovní právo pro zaměstnance
    • Pracovní právo pro odborové organizace
    • Pracovní právo - školení a semináře
    • Právo obchodních korporací
  • Akce
  • Publikace
    • ANAG
    • Verlag Dashöfer
    • Wolters Kluwer
    • Knihy
    • Ostatní publikace
  • CZ
  • EN

Zpět na přehled

ANAG

Přehled rozhodovací praxe
Červencové dvojčíslo Praktické personalistiky přináší pravidelný Přehled rozhodovací praxe.
31. červenec 2025Zobrazit

Změny v oblasti zkušební doby v souvislosti s flexinovelou zákoníku práce
Flexibilní novela zákoníku práce přinesla od roku 2025 významné změny v úpravě zkušební doby. Věnujeme se jim v článku publikovaném v časopise Praktická personalistika nakladatelství ANAG.
31. červenec 2025Zobrazit

Rozvázání pracovního poměru ze zdravotních důvodů po flexinovele
Flexinovela zákoníku práce, účinná od 1. 6. 2025, přinesla zásadní změny do oblasti skončení pracovního poměru ze zdravotních důvodů. Přečtěte si k tématu článek JUDr. Radima Marady z naší advokátní kanceláře.
31. červenec 2025Zobrazit

Výhody a rizika home office

31. říjen 2021

Práce z domova nebývala ještě v nedávných dobách příliš obvyklá a zaměstnavatelé ji nabízeli jen občas jako zajímavý benefit. Ovšem epidemie COVID-19 přinesla velkou změnu a práce z domova začala být doporučována jako způsob boje proti koronavirové infekci. V současnosti se home office stal standardem u všech prací, které je možné vykonávat z domova. Je však tento režim práce i dostatečně právně ošetřen?

Bohužel zákoník práce tuto problematiku poněkud opomíjí, proto se autoři v článku zaměřují na hlavní výhody a nevýhody home office. Nejedná se o komplexní právní výklad, ale o rozbor několika hlavních bodů, který bude pro zaměstnavatele jistě užitečný.

V úvodu si nejprve vysvětlíme podstatu režimu práce z domova, následně přejdeme k výhodám home office pro zaměstnavatele i zaměstnance a poté se budeme věnovat rizikům, které práce z domova může přinášet zaměstnavateli i zaměstnanci. Pro zaměstnavatele je důležité si uvědomit, že práci z domova nelze nařídit a také že k jejímu zavedení nestačí poslat zaměstnance domů k jeho počítači. Zaměstnavatel musí mít v pořádku všechny dokumenty a home office musí mít řádně, transparentně a průkazně ošetřen. Autoři článku přináší několik rad, jak postupovat a na co při zavádění home office nezapomenout.

Informace:

  • Název: Výhody a rizika home office
  • Časopis: Praktická personalistika
  • Číslo: 9-10/2021
  • Strany: 36-42
  • Odkaz ke stažení: zde

Mgr. Michal Vrajík, advokát 
Ukrajinská 1488/10
101 00 Praha 10
Česká republika

michal.vrajik@akvrajik.cz 
+420 605 068 258
IČO: 024 84 005
ev. č. ČAK 15480

Zobrazit na mapě

 

Pobočka Brno: Tuřanka 1519/115a, 627 00 Brno-Slatina

Zobrazit na mapě

  • Úvod
  • Novinky
  • Právní služby
  • Akce
  • Publikace

Copyright 2025 Mgr. Michal Vrajík - všechna práva vyhrazenaVyrobil: HEADBOX

Napište mi

Chcete se na něco zeptat, nebo si potřebujete jen sjednat schůzku? Napište mi pomocí tohoto kontaktního formuláře a já se Vám ozvu nejpozději do 48 hodin.

Odeslat zprávu