Mgr. Michal Vrajík

  • Úvod
  • Novinky
  • Právní služby
    • Pracovní právo pro zaměstnavatele
    • Pracovní právo pro zaměstnance
    • Pracovní právo pro odborové organizace
    • Pracovní právo - školení a semináře
    • Právo obchodních korporací
  • Akce
  • Publikace
    • ANAG
    • Wolters Kluwer
    • Knihy
    • Ostatní publikace
  • CZ
  • EN

Zpět na přehled

ANAG

Z aktuální judikatury
V pravidelné rubrice se věnujeme usnesení, které se týká problematiky požívání alkoholu na pracovišti.
30. duben 2025Zobrazit

Změny v kolektivním vyjednávání po novele zákoníku práce
Letní novela zákoníku práce přinesla zásadní změny v oblasti kolektivního vyjednávání, kterým se podrobně věnujeme v nové článku v časopise Praktická personalistika.
28. únor 2025Zobrazit

Z aktuální judikatury
V rubrice Z aktuální judikatury přinášíme dva komentáře k judikátům Nejvyššího soudu, které se týkají psychického nátlaku či fyzického napadení na pracovišti.
28. únor 2025Zobrazit

Doručování důležitých pracovněprávních písemností po novele zákoníku práce

31. říjen 2020

V minulém čísle Praktické personalistiky jsme vás stručně informovali o novinkách, které přináší novela zákoníku práce. Nyní se JUDr. Radim Marada zaměřil podrobněji na novou právní úpravu doručování důležitých pracovněprávních písemností (kterých konkrétně se změna týká, zjistíte v článku).

Dosavadní úprava kladla na zaměstnavatele až nepřiměřeně vysoké a komplikované požadavky, což dokládá i řada soudních sporů, ve kterých se řešila nesprávnost doručení. Této problematice jsme se věnovali už dříve v článku Doručování písemností zaměstnavatelem a již tehdy autor volal po nutných úpravách. Dočkali jsme se tedy konečně změn k lepšímu?

U důležitých pracovněprávních písemností je kladen důraz na to, aby se s nimi zaměstnanec mohl seznámit, nebo k tomu dostal vhodnou příležitost. V článku se nejprve seznámíme se změnami základních pravidel doručování. I nadále zůstává preferovanou formou doručení osobní doručení na pracovišti. Nadále platí, že si musí zaměstnavatel položit otázku, zda je doručení na pracovišti možné, a nelze naplánovat doručení účelově například na den, kdy zaměstnanec čerpá dovolenou. Velká změna nastává v případě, že osobní doručení není možné. Nově si zaměstnavatel může libovolně zvolit jeden z následujících způsobů:

  • osobní doručení na jakémkoliv místě, kde může být zaměstnanec zastižen,
  • prostřednictvím provozovatele poštovních služeb,
  • prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací,
  • prostřednictvím datové schránky.

Princip osobního doručování a doručování prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací se nemění. Dále se proto autor věnuje zejména změnám v doručování poštou a detailně novému způsobu doručování prostřednictvím datové schránky.

Závěr článku seznámí zaměstnance, k jakým změnám dochází v doručování písemností zaměstnancem.

Informace:

  • Název: Doručování důležitých pracovněprávních písemností po novele zákoníku práce
  • Časopis: Praktická personalistika
  • Číslo: 9-10/2020
  • Strany: 10-18
  • Odkaz ke stažení: zde

Mgr. Michal Vrajík, advokát 
Spálená 97/29
110 00 Praha 1
Česká republika

michal.vrajik@akvrajik.cz
+420 605 068 258
IČO: 024 84 005
ev. č. ČAK 15480

Zobrazit na mapě

  • Úvod
  • Novinky
  • Právní služby
  • Akce
  • Publikace

Copyright 2025 Mgr. Michal Vrajík - všechna práva vyhrazenaVyrobil: HEADBOX

Napište mi

Chcete se na něco zeptat, nebo si potřebujete jen sjednat schůzku? Napište mi pomocí tohoto kontaktního formuláře a já se Vám ozvu nejpozději do 48 hodin.

Odeslat zprávu