Kratší pracovní doba pohledem zákoníku práce
Kratší pracovní doba umožňuje zaměstnávat i osoby, které nemohou pracovat na plný úvazek, a bývá žádaná jako flexibilní forma zaměstnávání. V článku uveřejněném v časopise Mzdová účetní se zabýváme všemi aspekty tzv. zkrácených úvazků.
28. únor 2023Zobrazit
Přehled rozhodovací praxe
Lednové dvojčíslo Praktické personalistiky přináší pravidelný Přehled rozhodovací praxe. Jako tradičně zde JUDr. Radim Marada a Mgr. Karolina Konečná z naší kanceláře shrnují aktuální rozhodovací praxi českých nejvyšších soudů, Ústavního soudu a Soudního dvora Evropské unie.
31. leden 2023Zobrazit
Z aktuální judikatury
Na závěr roku jsme v časopise Mzdová účetní komentovali dva judikáty Nejvyššího soudu ČR.
31. prosinec 2022Zobrazit
31. říjen 2020
V minulém čísle Praktické personalistiky jsme vás stručně informovali o novinkách, které přináší novela zákoníku práce. Nyní se JUDr. Radim Marada zaměřil podrobněji na novou právní úpravu doručování důležitých pracovněprávních písemností (kterých konkrétně se změna týká, zjistíte v článku).
Dosavadní úprava kladla na zaměstnavatele až nepřiměřeně vysoké a komplikované požadavky, což dokládá i řada soudních sporů, ve kterých se řešila nesprávnost doručení. Této problematice jsme se věnovali už dříve v článku Doručování písemností zaměstnavatelem a již tehdy autor volal po nutných úpravách. Dočkali jsme se tedy konečně změn k lepšímu?
U důležitých pracovněprávních písemností je kladen důraz na to, aby se s nimi zaměstnanec mohl seznámit, nebo k tomu dostal vhodnou příležitost. V článku se nejprve seznámíme se změnami základních pravidel doručování. I nadále zůstává preferovanou formou doručení osobní doručení na pracovišti. Nadále platí, že si musí zaměstnavatel položit otázku, zda je doručení na pracovišti možné, a nelze naplánovat doručení účelově například na den, kdy zaměstnanec čerpá dovolenou. Velká změna nastává v případě, že osobní doručení není možné. Nově si zaměstnavatel může libovolně zvolit jeden z následujících způsobů:
Princip osobního doručování a doručování prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací se nemění. Dále se proto autor věnuje zejména změnám v doručování poštou a detailně novému způsobu doručování prostřednictvím datové schránky.
Závěr článku seznámí zaměstnance, k jakým změnám dochází v doručování písemností zaměstnancem.
Informace:
Mgr. Michal Vrajík, advokát
Spálená 97/29
110 00 Praha 1
Česká republika
michal.vrajik@akvrajik.cz
+420 605 068 258
IČO: 024 84 005
ev. č. ČAK 15480
Copyright 2023 Mgr. Michal Vrajík - všechna práva vyhrazenaVyrobil: HEADBOX
Chcete se na něco zeptat, nebo si potřebujete jen sjednat schůzku? Napište mi pomocí tohoto kontaktního formuláře a já se Vám ozvu nejpozději do 48 hodin.