Mgr. Michal Vrajík

  • Úvod
  • Novinky
  • Právní služby
    • Pracovní právo pro zaměstnavatele
    • Pracovní právo pro zaměstnance
    • Pracovní právo pro odborové organizace
    • Pracovní právo - školení a semináře
    • Právo obchodních korporací
  • Akce
  • Publikace
    • ANAG
    • Wolters Kluwer
    • Knihy
    • Ostatní publikace
  • CZ
  • EN

Zpět na přehled

ANAG

Kratší pracovní doba pohledem zákoníku práce
Kratší pracovní doba umožňuje zaměstnávat i osoby, které nemohou pracovat na plný úvazek, a bývá žádaná jako flexibilní forma zaměstnávání. V článku uveřejněném v časopise Mzdová účetní se zabýváme všemi aspekty tzv. zkrácených úvazků.
28. únor 2023Zobrazit

Přehled rozhodovací praxe
Lednové dvojčíslo Praktické personalistiky přináší pravidelný Přehled rozhodovací praxe. Jako tradičně zde JUDr. Radim Marada a Mgr. Karolina Konečná z naší kanceláře shrnují aktuální rozhodovací praxi českých nejvyšších soudů, Ústavního soudu a Soudního dvora Evropské unie.
31. leden 2023Zobrazit

Z aktuální judikatury
Na závěr roku jsme v časopise Mzdová účetní komentovali dva judikáty Nejvyššího soudu ČR.
31. prosinec 2022Zobrazit

Sdílené pracovní místo

30. listopad 2020

Novela zákoníku práce přináší od 1. 1. 2021 novinku v podobě právní úpravy sdíleného pracovního místa. Institut sdíleného pracovního místa má zajistit větší flexibilitu v pracovněprávních vztazích a vyjít vstříc požadavkům na lepší skloubení pracovního a osobního života. Podíváme se, zda novela naplňuje tento záměr a jak to bude vypadat v praxi.

V úvodu článku se seznámíme s podstatou sdíleného pracovního místa. Nutnou podmínkou je, že zaměstnanci mají sjednaný stejný druh práce a kratší pracovní dobu. Velkou výhodou pro zaměstnance je, že na konkrétním rozvržení pracovní doby se domlouvají zaměstnanci mezi sebou.

Zaměstnavatele bude zajímat, jakým způsobem uzavírat dohodu se zaměstnanci o sdíleném pracovním místě a co musí dohoda obsahovat. Autor článku zároveň doporučí, co by dohoda měla obsahovat nad rámec povinných náležitostí.

Velkou novinkou je rozvrhování pracovní doby, kdy ji nově nemusí rozvrhovat zaměstnavatel, ale rozvrhují si ji sami zaměstnanci. I oni však musí dodržovat některá pravidla daná jednak zákoníkem práce, jednak dohodou se zaměstnavatelem. Článek osvětlí i způsob, jakým lze v rámci zákona vyřešit zastupování zaměstnanců, když je jeden zaměstnanec dočasně nepřítomen. Právní úprava počítá také s velmi jednoduchým způsobem ukončení režimu sdíleného pracovního místa.

Z uvedených informací v článku vyplývá, že tato nová forma práce bude výhodná zejména pro zaměstnance. Bohužel však nepřináší žádná pozitiva pro zaměstnavatele. Nevýhody sdíleného pracovního místa pro zaměstnavatele si shrneme v závěrečné části článku.

Informace:

  • Název: Sdílené pracovní místo
  • Časopis: Mzdová účetní
  • Číslo: 11/2020
  • Strany: 32-36
  • Odkaz ke stažení: zde

Mgr. Michal Vrajík, advokát 
Spálená 97/29
110 00 Praha 1
Česká republika

michal.vrajik@akvrajik.cz
+420 605 068 258
IČO: 024 84 005
ev. č. ČAK 15480

Zobrazit na mapě

  • Úvod
  • Novinky
  • Právní služby
  • Akce
  • Publikace

Copyright 2023 Mgr. Michal Vrajík - všechna práva vyhrazenaVyrobil: HEADBOX

Napište mi

Chcete se na něco zeptat, nebo si potřebujete jen sjednat schůzku? Napište mi pomocí tohoto kontaktního formuláře a já se Vám ozvu nejpozději do 48 hodin.

Odeslat zprávu