Mgr. Michal Vrajík

  • Úvod
  • Novinky
  • Právní služby
    • Pracovní právo pro zaměstnavatele
    • Pracovní právo pro zaměstnance
    • Pracovní právo pro odborové organizace
    • Pracovní právo - školení a semináře
    • Právo obchodních korporací
  • Akce
  • Publikace
    • ANAG
    • Wolters Kluwer
    • Knihy
    • Ostatní publikace
  • CZ
  • EN

Zpět na přehled

ANAG

Z aktuální judikatury
V pravidelné rubrice se věnujeme usnesení, které se týká problematiky požívání alkoholu na pracovišti.
30. duben 2025Zobrazit

Změny v kolektivním vyjednávání po novele zákoníku práce
Letní novela zákoníku práce přinesla zásadní změny v oblasti kolektivního vyjednávání, kterým se podrobně věnujeme v nové článku v časopise Praktická personalistika.
28. únor 2025Zobrazit

Z aktuální judikatury
V rubrice Z aktuální judikatury přinášíme dva komentáře k judikátům Nejvyššího soudu, které se týkají psychického nátlaku či fyzického napadení na pracovišti.
28. únor 2025Zobrazit

Digitalizace HR agendy a nová pravidla doručování (pokračování)

31. prosinec 2023

V prosincovém čísle časopisu Mzdová účetní vyšlo pokračování našeho článku o změnách v doručování důležitých písemností.

V první části (uveřejněné v listopadu 2023) jsme se zabývali praktickými dopady elektronizace pracovního práva a zaměřili se na problematiku dvoustranných písemností. V druhé části se věnujeme doručování důležitých jednostranných písemností.

V článku nejprve uvádíme okruhy dokumentů, kterých se týkají zpřísněné podmínky doručování. Nadále totiž zůstávají dokumenty, kterých se přísnější pravidla netýkají, a některé dokumenty může zaměstnavatel nově doručovat v režimu podle občanského zákoníku.

Zaměstnavatel si může vybrat z několika způsobů doručení.

Osobní doručení na pracovišti – nově přibylo výslovné určení, že se jedná o pracoviště zaměstnavatele. Zároveň je možné i nadále osobní doručení kdekoliv, kde bude zaměstnanec zastižen.
Doručení poštou – zde se předepsané podmínky nemění a je třeba je nadále dodržovat.
Elektronické doručování – týkají se ho nejvýraznější změny.

Autor se dále v článku zabývá zejména elektronickým doručováním, právě proto, že tuto oblast novela zákoníku práce zasáhla nejvíce. Zaměstnavatelům se rozšířily možnosti doručování důležitých písemností, ale při volbě elektronické cesty je důležité dodržet všechny předepsané náležitosti.

Podívejte se, jaké podmínky platí pro elektronický způsob doručování do datové schránky a jaké pro jiné elektronické doručování (tedy jinam než do datové schránky, například e-mailem).

Je důležité, aby zaměstnavatel i zaměstnanec dodrželi veškeré povinnosti, aby bylo možné písemnost doručit nebo považovat za doručenou.

Informace:

Název: Digitalizace HR agendy a nová pravidla doručování

Časopis: Mzdová účetní

Číslo: 12/2023

Strany: 22-27

Odkaz ke stažení: zde

Mgr. Michal Vrajík, advokát 
Spálená 97/29
110 00 Praha 1
Česká republika

michal.vrajik@akvrajik.cz
+420 605 068 258
IČO: 024 84 005
ev. č. ČAK 15480

Zobrazit na mapě

  • Úvod
  • Novinky
  • Právní služby
  • Akce
  • Publikace

Copyright 2025 Mgr. Michal Vrajík - všechna práva vyhrazenaVyrobil: HEADBOX

Napište mi

Chcete se na něco zeptat, nebo si potřebujete jen sjednat schůzku? Napište mi pomocí tohoto kontaktního formuláře a já se Vám ozvu nejpozději do 48 hodin.

Odeslat zprávu