Přehled rozhodovací praxe
Červencové dvojčíslo Praktické personalistiky přináší pravidelný Přehled rozhodovací praxe.
31. červenec 2025Zobrazit
Změny v oblasti zkušební doby v souvislosti s flexinovelou zákoníku práce
Flexibilní novela zákoníku práce přinesla od roku 2025 významné změny v úpravě zkušební doby. Věnujeme se jim v článku publikovaném v časopise Praktická personalistika nakladatelství ANAG.
31. červenec 2025Zobrazit
Rozvázání pracovního poměru ze zdravotních důvodů po flexinovele
Flexinovela zákoníku práce, účinná od 1. 6. 2025, přinesla zásadní změny do oblasti skončení pracovního poměru ze zdravotních důvodů. Přečtěte si k tématu článek JUDr. Radima Marady z naší advokátní kanceláře.
31. červenec 2025Zobrazit
31. prosinec 2023
V prosincovém čísle časopisu Mzdová účetní vyšlo pokračování našeho článku o změnách v doručování důležitých písemností.
V první části (uveřejněné v listopadu 2023) jsme se zabývali praktickými dopady elektronizace pracovního práva a zaměřili se na problematiku dvoustranných písemností. V druhé části se věnujeme doručování důležitých jednostranných písemností.
V článku nejprve uvádíme okruhy dokumentů, kterých se týkají zpřísněné podmínky doručování. Nadále totiž zůstávají dokumenty, kterých se přísnější pravidla netýkají, a některé dokumenty může zaměstnavatel nově doručovat v režimu podle občanského zákoníku.
Zaměstnavatel si může vybrat z několika způsobů doručení.
Osobní doručení na pracovišti – nově přibylo výslovné určení, že se jedná o pracoviště zaměstnavatele. Zároveň je možné i nadále osobní doručení kdekoliv, kde bude zaměstnanec zastižen.
Doručení poštou – zde se předepsané podmínky nemění a je třeba je nadále dodržovat.
Elektronické doručování – týkají se ho nejvýraznější změny.
Autor se dále v článku zabývá zejména elektronickým doručováním, právě proto, že tuto oblast novela zákoníku práce zasáhla nejvíce. Zaměstnavatelům se rozšířily možnosti doručování důležitých písemností, ale při volbě elektronické cesty je důležité dodržet všechny předepsané náležitosti.
Podívejte se, jaké podmínky platí pro elektronický způsob doručování do datové schránky a jaké pro jiné elektronické doručování (tedy jinam než do datové schránky, například e-mailem).
Je důležité, aby zaměstnavatel i zaměstnanec dodrželi veškeré povinnosti, aby bylo možné písemnost doručit nebo považovat za doručenou.
Informace:
Název: Digitalizace HR agendy a nová pravidla doručování
Časopis: Mzdová účetní
Číslo: 12/2023
Strany: 22-27
Odkaz ke stažení: zde
Mgr. Michal Vrajík, advokát
Ukrajinská 1488/10
101 00 Praha 10
Česká republika
michal.vrajik@akvrajik.cz
+420 605 068 258
IČO: 024 84 005
ev. č. ČAK 15480
Pobočka Brno: Tuřanka 1519/115a, 627 00 Brno-Slatina
Copyright 2025 Mgr. Michal Vrajík - všechna práva vyhrazenaVyrobil: HEADBOX
Chcete se na něco zeptat, nebo si potřebujete jen sjednat schůzku? Napište mi pomocí tohoto kontaktního formuláře a já se Vám ozvu nejpozději do 48 hodin.